Ulepszenia grafiki i wydajności FS22
Ulepszenia grafiki i wydajności FS22
Farming Simulator 22 (aka FS22) nie zawodzi w dziale grafiki i wydajności. W tym artykule przyjrzymy się tym ulepszeniom i zobaczymy, co one oznaczają dla wyglądu i wydajności FS22.
Teraz obsługuje DirectX 12!
Po pierwsze, czym jest DirectX? Directx (DX) firmy Microsoft to zbiór interfejsów programowania aplikacji (lub API), które są potrzebne do obsługi zadań związanych z multimediami (audio i wideo). Direct3D, czyli interfejs API grafiki 3D w ramach DirectX, to narzędzie, które zajmuje się tworzeniem gier na komputery PC z systemem Microsoft Windows i konsole Xbox.
W tej chwili DX 12 Ultimate to najnowsza wersja kolekcji API. Możesz go uzyskać na komputerach z systemem Windows i Xbox Series X. Zasadniczo ta technologia zapewnia twórcom gier większą swobodę twórczą, jeśli chodzi o tworzenie dobrze wyglądających gier. I oczywiście po drugiej stronie spektrum jest również świetny dla graczy, ponieważ poprawia grafikę i wydajność gry.
Optymalizacja wielowątkowości dla lepszej wydajności
Nic dziwnego, że gry Farming Simulator wymagają nie tylko dobrego GPU (karty graficznej), ale także bardzo dobrego procesora (jednostki centralnej). Procesor odpowiada za uruchamianie skryptów, w tym ekonomii, pracowników AI i wszystkich modyfikacji skryptów. I tak, można mieć przyzwoity procesor graficzny i nadal doświadczać opóźnionej gry tylko dlatego, że twój procesor nie jest odpowiedni.
Wielowątkowość nie jest niczym nowym w Farming Simulator. Jest używany od FS2011. Ale czym jest wielowątkowość? Ogólnie rzecz biorąc, jest to technika, dzięki której różne zadania obliczeniowe są przypisywane do różnych rdzeni procesora, na przykład wszystkie skrypty na rdzeniu 1, wszystkie dźwięki na rdzeniu 2, fizyka na rdzeniu 3 i tak dalej.
Tak więc optymalizacja wielowątkowości w FS22 powinna zapewnić lepszą wydajność, gdy procesor obsługuje wiele zadań jednocześnie, np. gdy pracownicy AI obliczają swoje ścieżki.
Eliminacja okluzji dla mniej opóźnionych doświadczeń
W poprzednich wersjach Farming Simulator każdy obiekt na mapie był ładowany zaraz po uruchomieniu gry. Oczywistą wadą tej funkcji jest to, że jeśli twoja mapa jest pełna szczegółowych obiektów, gra może się opóźniać.
Dlatego to naprawdę fajne, że FS22 wprowadza usuwanie okluzji. Dzięki temu narzędziu wczytane zostaną tylko obiekty widoczne w widoku kamery. Gdy poruszasz kamerą, renderowane będą inne widoczne obiekty.
Jak działa usuwanie okluzji
Spójrz na to wizualne wyjaśnienie, jak ta technologia działa w praktyce. Poniższy obrazek pokazuje, jak kamera w Farming Simulator działa bez cullingu okluzji. Możesz zobaczyć, że renderowane są wszystkie obiekty wewnątrz i na zewnątrz widoku kamery.
Ale jeśli włączysz culling okluzji, jedynymi obiektami, które gra renderuje (lub ładuje) są te bezpośrednio w widoku kamery. Zobacz poniższą ilustrację w celach informacyjnych.
Ważne jest również, aby pamiętać, że w tej chwili nie wiadomo, jak odważne będzie usuwanie okluzji w wersji Giants.
Wierzymy jednak, że będziesz w stanie umieścić w swojej szopie bardzo szczegółowe maszyny, a ściany i dach szopy „ochronią” te szczegółowe obiekty przed niepotrzebnym renderowaniem. Jeśli to prawda, powinno to prowadzić do lepszej rozgrywki bez opóźnień dla wszystkich.
Strumieniowanie tekstur zapewnia lepsze wrażenia na niższych kartach graficznych
Wiele osób grających w Farming Simulator ładuje wszystkie swoje tekstury jednocześnie. Może to powodować problemy dla graczy z słabszymi kartami graficznymi. Rozwiązanie? Po prostu majsterkuj przy ustawieniach i obniż grafikę gry!
Nie brzmi zbyt zachęcająco? Innym rozwiązaniem może być ładowanie tekstur jeden po drugim, tzn. gdy są widoczne w grze. Spójrzmy na przykład:
Twoja postać stoi na podwórku. Przed nimi ciężkie maszyny pracujące w polu. Gdy kamera jest na maszynie, z włączonym strumieniowaniem tekstur, tylko tekstury pola i maszyny są ładowane do pamięci VRAM karty graficznej. Gdybyś odsunął kamerę od maszynerii do szopy, tekstury z maszynerii zostałyby usunięte z pamięci VRAM i zastąpione teksturami szopy.
Strumieniowanie tekstur może umożliwić osobom z słabszymi kartami graficznymi korzystanie z wysokiej jakości teksturowania w najnowszej odsłonie Farming Simulator, FS22.
Czasowe wygładzanie dla lepszego wyglądu szczegółowych obiektów
Jeśli miałeś doświadczenie w graniu w starsze wersje symulatora farmy (takie jak FS19), wiesz, jak obiekty, takie jak liście w oddali lub napowietrzne linie energetyczne, migoczą i pękają po przesunięciu kamery.
Cóż, w uniwersum Farming Simulator to już przeszłość, ponieważ FS22 pozbył się tego problemu. A wszystko sprowadza się do czasowego antyaliasingu, który przekształca Twoje cyfrowe rolnictwo i sprawia, że wydaje się on gładki, a nie fragmentaryczny.
Sprawdź, jak ta technologia działa w praktyce, oglądając poniższy film. Jasne, to nie FS22, ale to samo zaimplementowano w innej grze, więc jestem pewien, że zrozumiesz.
https://www.youtube.com/watch?v=O1ufM3SxgyE&ab_channel=WarThunder.Oficjalny kanał.
Podsumowując, wszystkie nowe ulepszenia FS22 wyglądają naprawdę ekscytująco! Wierzymy, że każdy z was będzie mógł doświadczyć lepszej grafiki, mniej opóźnionej (lub w ogóle nie opóźnionej) rozgrywki i bardziej stabilnego FPS.
Autor:FS22 mods