Zestaw do projektowania z możliwością umieszczenia V1.1.0.2





Zestaw do projektowania z możliwością umieszczenia V1.1.0.2
Zmiany: 1.1.0.2
Naprawiono problem z elementami umieszczanymi, które mają parametr shadera inny niż colorScale0 wymieniony w sekcji <nodeParams>. Powinny one zacząć działać ponownie.
Zmiany 1.1.0.1:
Zmiana nazwy pliku w celu zapewnienia maksymalnej kompatybilności z innymi modami.
Ważne uwagi:
Zmieniono nazwę pliku. Sam skrypt pozostaje bez zmian. Zmiana ma na celu zapewnienie maksymalnej kompatybilności z innymi modami. NIE uruchamiaj jednocześnie starej i tej wersji pliku!
Zaleca się korzystanie z sekcji konfiguracji kolorów waniliowych dla pierwszego wybieralnego koloru, a zestawu projektowego tylko do dodatkowych opcji kolorystycznych i projektowych. W ten sposób element będzie nadal działał bez tego moda i będzie można go używać na konsoli. Wpisy XML zestawu projektowego zostaną zignorowane przez grę, jeśli ten mod nie zostanie załadowany.
W obiegu jest kilka elementów do umieszczenia, które korzystają ze starej konfiguracji zestawu do projektowania elementów do umieszczenia, która została wycofana i zastąpiona tą w styczniu 2025 roku. Te stare klucze zostały pozostawione tylko tymczasowo, aby dać użytkownikom czas na aktualizację do nowych kluczy zestawu do projektowania. Elementy do umieszczenia, które nie zostały zaktualizowane w tym czasie, nie będą już działać z tą wersją i należy je zaktualizować.
Ten skrypt NIE jest zgodny z zestawem Placeable Design Kit. Ponownie, ten skrypt został wycofany ze sprzedaży w styczniu 2025 roku. Jednoczesne uruchomienie obu skryptów spowoduje konflikty i/lub uniemożliwi ich prawidłowe działanie.
Cechy:
Do 50 wstępnie zarejestrowanych konfiguracji kolorów dla elementów umieszczanych
<thColor1Configurations> – <thColor49Configurations>
Można również użyć <thColorConfigurations>
Do 50 wstępnie zarejestrowanych konfiguracji projektów dla elementów umieszczanych
<thDesign1Configurations> – <thDesign49Configurations>
Można również użyć <thDesignConfigurations>
Liczba konfiguracji kolorów pojazdu wzrosła do 50
<designColor1> – <designColor49> (również po prostu <designColor>)
Liczba konfiguracji projektu pojazdu wzrosła do 50
<design1> – <design49> (również po prostu <design>)
Po umieszczeniu obiektów można je ponownie skonfigurować, jednak obowiązują pewne ograniczenia gry.
Konfiguracje są zazwyczaj ustawiane podczas pierwszego ładowania obiektu, co oznacza, że aktywacja niektórych funkcji zależnych od konfiguracji może wymagać ponownego uruchomienia gry. Jedynym alternatywnym rozwiązaniem byłoby wymuszenie ponownego wczytania obiektu, co spowodowałoby utratę całej jego zawartości od ostatniego zapisu.
To ograniczenie nie ma wpływu na zmiany wizualne (tj. kolor, przesunięcie, obrót, skala).
Dotyczy to wyłącznie elementów, które są konfigurowane już po umieszczeniu.
Tryb precyzyjny można włączyć w menu konstrukcyjnym, co powoduje wprowadzenie kilku podstawowych zmian w ustawieniach kamery
Ruch i powiększenie są spowolnione, co pozwala na dokładniejsze umiejscowienie.
Zwiększono minimalny zoom, co pozwala na lepszą obserwację obiektów znajdujących się w bliskiej odległości.
Wyłączono kolizję kamery, co jest przydatne przy przeprojektowywaniu wnętrz i umieszczaniu obiektów wewnątrz innych obiektów.
Przewijanie krawędzi jest wyłączone, gdy otwarte jest menu konfiguracji (np. kolorów/projektu), aby zapobiec oddalaniu się kamery od konfigurowanego obiektu podczas wybierania kolorów itp.
Limit konfiguracji zwiększono z 127 do 65535, czyli w zasadzie usunięto.
Z systemem kolorów można używać innych parametrów shadera niż colorScale0.
Gra domyślnie zawsze używa colorScale0
Do budowania shaderów można używać „colorScale1” – „colorScale7”
Shader pojazdów po prostu używa „skali kolorów”.
Skróty klawiszowe to prawy Shift + ? do rekonfiguracji istniejących obiektów oraz prawy Shift + P do przełączania trybu precyzji. Można je zmienić w sekcji sterowania w menu gry.
ThundRFS
