Wieś Karpacka v1.1.0.0
Wieś Karpacka v1.1.0.0
UWAGA: TO JEST WERSJA MAPY TYLKO NA PC.
Dziennik zmian 1.1.0.0
(Nowy zapis stanu gry NIE JEST WYMAGANY, ale jest kilka rzeczy, które musisz wiedzieć przed aktualizacją, przeczytaj uważnie. Zmiany oznaczone: (*) będą uwzględniane tylko w nowym zapisie stanu gry.)
– Dodano pełną obsługę DLC Premium.
– Dodano nowe uprawy: lucernę, koniczynę i włączono do żywienia zwierząt.
– Dodano umieszczane silosy bunkrowe przyjmujące lucernę i koniczynę. (Dla graczy nie korzystających z moda Maize Plus.)
– Dodano obsługę modów Systemu Obornika.
– Dodano obsługę modów Straw Harvest Addon.
– Dodano warianty stodoły dla krów, które można umieścić bez pastwisk.
– Palety z produktami można teraz sprzedawać koleją.
– Znacząco zwiększona prędkość produkcji dla Zakładu Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego.
– Dodano sople zwisające z dachów do wszystkich budynków na mapie, widoczne zimą.
– Skorygowana pogoda, obniżone średnie temperatury latem i zimą. Temperatury latem nie powinny przekraczać ekstremalnych wartości, takich jak ponad 40 stopni (dla kraju na mapie) i mroźniejsza zima, dzięki czemu śnieg może potencjalnie utrzymywać się dłużej.
– Przerobiono metodę wyprowadzania nawozu z chat dla cieląt ze względu na problem pojawiania się nawozu z innych pastwisk, jeśli są one umieszczone blisko nich. Aby pobrać nawóz z chaty dla cieląt: Ustaw łopatę lub przyczepę wewnątrz obszaru ogrodzenia chaty dla cieląt i naciśnij R (domyślne ustawienie klawiszy – zobacz menu sterowania).
– Usunięto zbiorniki na gnojowicę na głównej farmie i fermie świń jako samodzielne, wstępnie umieszczone obiekty. Zamiast tego są teraz częścią każdej obory dla zwierząt, której odpowiadają. UWAGA: Upewnij się, że wykorzystałeś lub przenieś gnojowicę przechowywaną w tych zbiornikach przed aktualizacją mapy, jeśli nie chcesz jej stracić! Podczas ładowania istniejącego zapisu stanu gry w dzienniku pojawią się ostrzeżenia/komunikaty o błędach dotyczące tych czołgów. To normalne, że możesz to zignorować. (zdarzy się tylko raz, ponieważ spróbuje załadować coś, co już nie istnieje.)
– Bele w magazynach mają teraz modele low-poly, a odległość rysowania została zmniejszona. Powinno to nieco bardziej poprawić wydajność (szczególnie w przypadku starszych komputerów), jeśli przechowujesz bele w magazynach bel zamiast na zewnątrz, a zwłaszcza w przypadku dużych ilości.
– Uproszczone kolizje szyn i podpór kolejowych. Powinno to trochę pomóc w wydajności, gdy jesteś w pobliżu torów lub w miejscach takich jak stacja kolejowa, a także w łatwiejszym przekraczaniu szyn poza przejazdami kolejowymi.
– Dodano ulepszone etapy wzrostu upraw dla wszystkich upraw na mapie. Każdy etap wzrostu ma teraz inną wysokość, dzięki czemu wzrost wygląda na znacznie gładszy.
– Jęczmień i pszenicę można już sadzić wiosną (w marcu).
– Niektóre uprawy nie wymagają teraz walcowania.
– (*) Dodano dodatkowy magazyn palet do wieloszopowego budynku na głównej farmie.
– (*) Dodano ładowarkę do buraków cukrowych do cukrowni „należącej” do fabryki cukru, z której może korzystać każdy.
– (*) Naprawiono maski śnieżne dla wcześniej umieszczonych budynków gospodarczych. Po sprzedaży niektórych budynków nie będzie już pustych, niezaśnieżonych małych obszarów.
– Naprawiono wybór koloru ścian dla umieszczanej stodoły dla krów (duża).
– Naprawiono efekty wizualne słomy w umieszczanym schronieniu dla cieląt.
– Wiele drobnych ulepszeń wizualnych, rozgrywki i innych.
– Dodano tłumaczenie francuskie.
Witamy na Podkarpackiej Wsi. Fikcyjna mapa inspirowana nowoczesną, prawdziwą firmą rolniczą i jej otoczeniem w zachodniej Słowacji.
Funkcje mapy:
3 wstępnie umieszczone farmy. Aby z nich korzystać lub wchodzić w interakcję z czymkolwiek, musisz je kupić, kupując grunty rolne, na których są zbudowane.
– Gospodarstwo główne – największa wcześniej umieszczona farma na mapie, składająca się z: 2 obór dla krów, 1 chlewu, 1 stajni dla koni, 1 schroniska dla cieląt, gospodarstwa wiejskiego, dużego silosu zbożowego z punktami produkcji paszy dla zwierząt, warsztatu samochodowego , 2 kryte budynki silosów bunkrowych (w sumie 6 bunkrów), wiele wiat dla pojazdów lub towarów pakowanych lub sypkich, duży magazyn nawozu, zbiorniki na gnojowicę, wieża ciśnień i wiele innych.
(Jeśli zaczynasz w nowym trybie gry rolnika, posiadasz już Farmę Główną).
– Farma świń – Wszystko o trzodach chlewnych z: 2 oborami dla świń, silosem zbożowym, silosem bunkrowym, warsztatem samochodowym, wiatą dla pojazdów, magazynem nawozu, szopą na bele, magazynem materiałów sypkich, wieżą ciśnień i zbiornikami na gnojowicę.
– Farma owiec – Obejmuje: 1 oborę dla owiec, 1 kurnik, silos na zboże, warsztat samochodowy, magazyn nawozu, wiatę dla pojazdów i szopę na bele.
– Wszystkie 3 wcześniej umieszczone farmy są w pełni edytowalne, możesz sprzedawać pojedyncze budynki lub części ogrodzeń – możesz rozbudowywać farmy. Możesz sprzedać wszystko i zbudować własną farmę w tym samym miejscu. Większość budynków i obiektów używanych na wcześniej umieszczonych farmach ma również swoje warianty do umieszczenia na mapie.
– Zawiera przedmioty kolekcjonerskie. 100 drewnianych zabawek podzielonych na 10 zestawów, po 10 przedmiotów kolekcjonerskich w każdym zestawie. Nagroda za zebranie wynosi 1000, nagroda za skompletowanie całego zestawu to 100 000, a zabawka będzie wystawiona na półce w Twoim pokoju w biurowcu.
– 39 pól. Szczególnie duże pola o różnych kształtach, także niektóre średnie i małe. Na niektórych polach znajdują się słupy energetyczne, ich kolizje można w dowolnym momencie wyłączyć/włączyć – w tym celu udaj się do ratusza obok głównego gospodarstwa.
– 3 nieoznaczone pola łąkowe.
– Duży obszar leśny. Możliwość zakupu 7 działek leśnych o różnych rozmiarach, warunkach i odpowiadających im cenach.
– Przez teren przecina się kilka małych strumyków, z których można bezpłatnie pobierać wodę.
– Zawiera misje terenowe, misje NPC ze słowackimi imionami.
– System pociągów – pociąg do prowadzenia z silosami kolejowymi i punktem sprzedaży.
– 6 stanowisk sprzedaży, każde zainteresowane innym rodzajem i ilością towarów.
– 3 stacje skupu, Artykuły rolnicze i Stacja Wapna – możliwość zakupu materiałów eksploatacyjnych dla gospodarstwa (np. nasion, nawozów) bezpośrednio w przyczepie. Targi zwierzęce dają możliwość zakupu od nich obornika, gnojowicy i paszy dla zwierząt.
– 9 zakładów produkcyjnych: Piekarnia, Młyn zbożowy, Mleczarnia, Cukrownia, Tartak, Stolarnia, Spinnernia, Zakład krawiecki, Biogazownia. Mapa zawiera kilka małych i tanich działek, idealnych do budowania na innych punktach produkcyjnych. Zakłady produkcyjne posiadają własne wózki widłowe, z których może korzystać każdy. Cukrownia oferuje własną ładowarkę do buraków cukrowych, przydatną dla każdego.
– Niestandardowe ustawienia zwierząt – nieznacznie dostosowane: spożycie paszy i słomy, produkcja obornika, gnojowicy i mleka oraz ceny zwierząt. Owce i kury produkują nawóz, jeśli są wyścielone słomą (tylko hodowle ujęte na mapie lub mod spełniający wymagania). Owce produkują także mleko (bez modów typu EAS nadpisujących te ustawienia).
– Uprawy niestandardowe: lucerna i koniczyna, stanowią część żywienia zwierząt. W zestawie znajdują się umieszczane silosy bunkrowe, w których można zbierać te rośliny na kiszonkę. Wszystkie silosy bunkrów umieszczone wcześniej na mapie również je akceptują.
– Ulepszone etapy wzrostu upraw dla wszystkich upraw na mapie. Każdy etap wzrostu ma inną wysokość, dzięki czemu wzrost wygląda na znacznie gładszy.
– Nie wszystkie uprawy wymagają walcowania. Uprawy wymagające walcowania: pszenica, jęczmień, rzepak, owies, soja. Uprawy nie wymagające wałowania: kukurydza, słonecznik, ziemniak, burak cukrowy, trzcina cukrowa, bawełna, sorgo, topola, trawa, nasiona oleiste, rzodkiewka, lucerna, koniczyna.
– Umieszczane sady (jabłka, gruszki, morele i śliwki) wymagają jedynie wody do produkcji owoców, ale można zwiększyć produktywność dzięki specjalnemu nawozowi (kupionemu w sklepie) i kompostowi. Sady owocują tylko wiosną i latem. Wytworzone owoce można poddać dalszej obróbce w zakładach przetwórstwa owocowo-warzywnego.
– Stawiane zaawansowane szklarnie z nowymi rodzajami warzyw (ogórek, zielona papryka, cebula i arbuz) wymagają tylko wody do produkcji warzyw, ale możesz zwiększyć produktywność dzięki specjalnemu nawozowi (kupionemu w sklepie) i kompostowi. W szklarniach jako produkt uboczny powstają także odpady organiczne. Wyprodukowane warzywa mogą być dalej przetwarzane w zakładach przetwórstwa owocowo-warzywnego.
– Wytwarzanie kompostu – kompost jest wymagany w sadach i szklarniach i może być również sprzedawany z zyskiem lub używany jako nawóz na polach (UWAGA: nie jest obsługiwany przez DLC Precision Farming). Kompost wytwarzany jest w silosie kompostowym z odpadów organicznych, trawy, siana, słomy i innych podobnych materiałów.
– Sklep samochodowy oferuje ładowarkę teleskopową, za pomocą której każdy może załadować zakupione tam palety lub bele, więc nie musisz zabierać ze sobą własnej ładowarki.
– Wszystkie stacje sprzedaży i produkcje mają różne godziny otwarcia. Bramy otwierają się i zamykają automatycznie o określonych porach. (Wszystkie domyślnie zamknięte przy pierwszym uruchomieniu gry, odczekaj godzinę w grze, aby przywrócić je do normalnego cyklu). Jeśli potrzebujesz pilnej sprawy nawet po zamknięciu, możesz otworzyć bramę ręcznie.
– Sezonowy wzrost jest w większości taki sam jak w grze podstawowej (bardzo dobrze pasuje do terenu mapy), ale z dodatkową opcją sadzenia jęczmienia i pszenicy wiosną – w marcu. Bawełna i trzcina cukrowa nie są typowe dla terenu mapy, ale możesz je uprawiać, jeśli chcesz, NPC tego nie zrobią.
– Niestandardowa pogoda sezonowa, typowa dla kraju mapy.
Funkcje mapy dostępne tylko na komputerze PC:
– Wymagany jest mod Object Storage, który jest używany w budynkach do przechowywania bel i palet zamiast podstawowej funkcji przechowywania obiektów w grze.
– Wymagany jest mod Production Revamp, szczególnie w przypadku sadów i szklarni, ale jego funkcje są również wykorzystywane w innych fabrykach.
– Opcjonalna obsługa: Maize Plus, Enhanced Animal System, RealismAddon: modów AnimalGrazing i Platinum DLC – Możesz włączyć kilka dodatkowych funkcji w plikach konfiguracyjnych XML mapy, w zależności od tego, którego z tych modów używasz. I inne funkcje (zobacz moje samouczki wideo).
– Mod Kukurydza Plus – opcjonalne wsparcie: możesz włączyć możliwość zakupu wszystkich nowych rodzajów żywności dodanych przez ten mod, bezpośrednio do przyczepy z targu bydła lub przygotować własne mieszanki żywności w maszynie do produkcji karmy dla świń na głównej farmie. Zaleca się użycie niestandardowego dodatku AnimalFoodAdditions tutaj, więcej informacji w samouczkach wideo.
– Mod Enhanced Animal System – opcjonalne wsparcie: Mapa zawiera ustawialne, funkcjonalne chaty dla cieląt (należy je zbudować samodzielnie, chaty umieszczone wcześniej na głównej farmie mają jedynie charakter dekoracyjny) i schronienie dla maksymalnie 50 cieląt – w tym celu nie trzeba nic więcej robić, dostępne domyślnie, ale mają sens tylko w przypadku tego moda. Kozy produkują regularne mleko z dziczyzny podstawowej w hodowlach owiec znajdujących się na mapie, mleko kozie (z moda) jest również w pełni obsługiwane w mleczarniach i stacjach sprzedaży – które można produkować z innych umieszczanych modów do hodowli owiec, które to obsługują.
– Platinum Expansion DLC – opcjonalne wsparcie: Możesz włączyć dodatkowe produkty z DLC w wbudowanych na mapie punktach produkcji tartaków i stolarzy.
– RealismAddon: AnimalGrazing – opcjonalna obsługa: Możesz włączyć tę opcję we wcześniej umieszczonych hodowlach, w których obszary liści używane przez ten mod są z powodów wyłączone. Dlaczego i jak włączyć, wyjaśniono w samouczku wideo. Warianty hodowli, które można umieścić, wymagają jedynie pomalowania łąki.
Dodatkowe funkcje mapy:
– Gotowe DLC dla Rolnictwa Precyzyjnego. W zestawie niestandardowa mapa gleby.
– Gotowy dodatek Platinum Expansion. Stacja sprzedaży firmy transportowej obsługuje również produkty z DLC, możliwa jest także sprzedaż kontenerów drewnianych pociągiem lub bezpośrednio do stacji sprzedaży handlowca kontenerowego.
– W pełni obsługiwane rozszerzenie Premium DLC.
– Gotowy mod na system obornika.
– Obsługa dodatku Straw Harvest (np. w punktach sprzedaży)
Zalecenia:
– Do użytku z mapą zaleca się modowanie większej liczby hodowli zwierząt (64), dzięki czemu możliwe jest zbudowanie większej liczby gospodarstw hodowlanych. Na mapie jest już więcej gospodarstw niż wynosi limit gry podstawowej.
Znane mody niekompatybilne z mapą: (Odradza się UŻYWANIE z mapą)
(Następujące dziwne zmiany w belach i w ten sposób łamanie bel i funkcji na niestandardowej mapie):
– Podnoszony pakiet bel
– Możliwość wyboru pakietu wydajności bel/dodatku
Inni:
– Mod kompostu (mapa ma własny system kompostowania)
– Ulepszone kategorie typów wypełnień
– Fabryki z możliwością rozbudowy (niekompatybilne z modernizacją produkcji)
– Naprawa palet (funkcjonalność zintegrowana z modernizacją produkcji)
– Możliwość większej liczby produkcji (120) (Funkcjonalność zintegrowana z ulepszeniem produkcji)
– Kup wkład produkcyjny (funkcja zintegrowana z ulepszeniem produkcji, także w trybie dla wielu graczy)
– Poprawka dotycząca sprzedaży w punkcie produkcyjnym (funkcjonalność zintegrowana z ulepszeniem produkcji)
– Naprawa większej liczby palet (funkcjonalność zintegrowana z modernizacją produkcji)
– Urządzenie do mocowania palet (funkcjonalność zintegrowana z modernizacją produkcji)
MrHector