Typy domyślne V1.0.3.2


Typy domyślne V1.0.3.2
Wersja 1.0.3.2
Naprawiono problem, w którym nieznany typ wypełnienia używany jako symbol zastępczy, gdy pojazdy itp. były puste, nie był tworzony prawidłowo. Powodowało to błąd toczenia się podczas pierwszego wejścia do pustego pojazdu.
Usunięto to ustawienie, ponieważ po prostu za bardzo komplikowało sprawę.
Wersja 1.0.2.9
Zaktualizowano do nowej wersji gry (v1.7+). Podczas gdy stara wersja pozostaje dla map, które nadal jej używają, funkcjonalność nie jest gwarantowana. Konfiguracja gry podstawowej uległa zmianie, więc nawet ze starymi domyślnymi typami może nie działać tak, jak się spodziewano.
Dziennik zmian:
Przeszliśmy na konfigurację w stylu czarnej listy, ponieważ podstawowa gra ma teraz funkcję podobną do oryginalnej funkcji przekierowywania typów domyślnych.
Przekierowywanie w grze podstawowej dotyczy głównie typów owoców (inne typy nadal korzystają ze starej metody dołączania pierwszej mapy).
Typy wypełnień można przełączyć na nową metodę pierwszego ładowania mapy (opcjonalnie).
Naprawiono problem z blokadą 88% w przypadku, gdy łąka, którą można umieścić, używa typu wypełnienia, który nie został znaleziony lub nie jest obsługiwany przez zwierzę docelowe.
„Ograniczonych” przedmiotów (takich jak śnieg) nie można już usunąć. Opiera się to na liście przedmiotów, o których wiadomo, że są zakodowane na stałe w grze.
To mały dodatek, który zmienia sposób ładowania typów wypełnień i owoców. Zwykle najpierw ładują się pliki xml z folderów instalacyjnych gry, a następnie ładowane są informacje o mapie i dodawane do istniejących wpisów. W większości przypadków jest to w porządku. Ale zdarzają się przypadki, w których twórcy map chcieliby zmienić lub usunąć rzeczy, których normalnie nie można zmienić ani usunąć.
Tutaj właśnie wkracza Default Types. Pozwala on twórcom map ominąć pewne pliki xml instalacji gry na rzecz tych osadzonych w ich mapie. Pozwala to na pełną kontrolę nad procesem konfiguracji. Większa kontrola wiąże się jednak ze zwiększonym poziomem trudności.
Na przykład w domyślnej grze błąd xml spowodowałby, że gra (często bezgłośnie) powróciłaby do już załadowanej wartości domyślnej dla tego ustawienia. Gdy nadpiszesz ustawienia domyślne, nie ma żadnego zabezpieczenia ani siatki bezpieczeństwa. Wartość (lub typ owocu, typ wypełnienia itp.) może w ogóle się nie załadować. Pamiętaj o tym.
Obecnie obsługiwane:
- maps_fillTypes.xml (konfiguracja typu wypełnienia)
- maps_fruitTypes.xml (konfiguracja typu owocu)
Aktywacja jest tak prosta, jak skopiowanie pliku(ów) konfiguracji xml z folderu instalacyjnego gry do mapy, a następnie użycie klucza thDefaultTypes w pliku map.xml. Przykłady znajdują się w folderze sdk tego moda.
Przykłady:
<nazwa pliku owocowego=”ścieżka/do/maps_fruitTypes.xml” thDefaultTypes=”true” />
<fillTypes filename=”ścieżka/do/maps_fillTypes.xml” thDefaultTypes=”true” />
Ponadto, a to jest tylko zwykły proces ładowania, gdy określisz zewnętrzną nazwę pliku (np. maps_fruitTypes.xml lub maps_fillTypes.xml”), musisz również skopiować wszystkie powiązane informacje z pliku map.xml do określonego pliku. Gra domyślnie ładuje się albo z określonego pliku -lub- z pliku map.xml, a nie z obu.
Na przykład wszystko w sekcji <fruitTypes> (oprócz wskaźnika nazwy pliku i klucza thDefaultTypes) musiałoby zostać skopiowane do osadzonego w mapie pliku maps_fruitTypes.xml. Ponadto rzeczy normalnie znajdujące się w maps_fruitTypes.xml, takie jak <fruitTypeCategories>, również musiałyby zostać skopiowane z pliku map.xml do pliku maps_fruitTypes.xml.
Na koniec, stała $data filename nadal działa, o ile wiem. Nie musisz kopiować wszystkich plików foliage i textures ani niczego takiego. Wystarczy główny plik xml konfiguracji i przejdź dalej.
Uwaga: To również rozwiązuje obecny problem podwójnej rejestracji typu owocu podczas próby zmiany wartości typu waniliowego owocu/wypełnienia. Podwójne rejestracje pokażą ostrzeżenie i spróbują dokonać samokorygowania, jeśli ten mod jest włączony. NIE musisz edytować mapy, aby uzyskać tę funkcjonalność. Jest ona włączana po prostu przez aktywację moda.
Autor:ThundRFS
