Typy domyślne v1.0.0.5
Typy domyślne v1.0.0.5
wersja 1.0.0.5:
- Zaktualizowano sposób ładowania ustawień domyślnych, teraz powinno być bardziej wydajne
- Dodano sprawdzanie podwójnie zarejestrowanych typów wypełnień
- Drobne poprawki błędów
To mały dodatek, który zmienia sposób ładowania typów wypełnień i owoców. Zwykle najpierw ładują się pliki xml z folderów instalacyjnych gry, a następnie ładowane są informacje o mapie i dodawane do istniejących wpisów.
Umożliwia to twórcom map uczynienie konfiguracji map konfiguracją bazową, całkowicie omijając pliki instalacyjne gry. Pozwala to na większą elastyczność i kontrolę podczas konfigurowania typów map, a także rozwiązuje niektóre problemy, które mogą wynikać z dodawania do istniejących wpisów.
Aktywacja jest tak prosta, jak skopiowanie pliku(ów) xml, których chcesz użyć jako nowej bazy, do swojej mapy i użycie klucza thDefaultTypes w pliku map.xml. Przykłady są zawarte w folderze sdk tego moda.
Obecnie obsługiwane:
- maps_fillTypes.xml (konfiguracja typu wypełnienia)
- maps_fruitTypes.xml (konfiguracja typu owocu)
Aktywacja jest tak prosta, jak skopiowanie pliku(ów) konfiguracji xml z folderu instalacyjnego gry do mapy, a następnie użycie klucza thDefaultTypes w pliku map.xml. Przykłady znajdują się w folderze sdk tego moda.
Przykłady:
<nazwa pliku owocowego=”ścieżka/do/maps_fruitTypes.xml” thDefaultTypes=”true”/>
<fillTypes filename=”ścieżka/do/maps_fillTypes.xml” thDefaultTypes=”true”/>
Ponadto, a to jest tylko zwykły proces ładowania, gdy podasz zewnętrzną nazwę pliku (np. maps_fruitTypes.xml lub maps_fillTypes.xml”), musisz również skopiować wszystkie powiązane informacje z pliku map.xml do określonego pliku . Gra domyślnie ładuje się albo z określonego pliku -lub- z pliku map.xml, a nie z obu.
Na przykład wszystko w sekcji <fruitTypes> (oprócz wskaźnika nazwy pliku i klucza thDefaultTypes) musiałoby zostać skopiowane do osadzonego w mapie pliku maps_fruitTypes.xml. Ponadto rzeczy normalnie znajdujące się w maps_fruitTypes.xml, takie jak <fruitTypeCategories>, również musiałyby zostać skopiowane z pliku map.xml do pliku maps_fruitTypes.xml.
Na koniec, stała $data filename nadal działa, o ile wiem. Nie musisz kopiować wszystkich plików foliage i textures ani niczego takiego. Wystarczy główny plik xml konfiguracji i przejdź dalej.
Uwaga: To również rozwiązuje obecny problem podwójnej rejestracji typu owocu podczas próby zmiany wartości typu waniliowego owocu/wypełnienia. Podwójne rejestracje pokażą ostrzeżenie i spróbują dokonać samokorygowania, jeśli ten mod jest włączony. NIE musisz edytować mapy, aby uzyskać tę funkcjonalność. Jest ona włączana po prostu przez aktywację moda.
Autor:ThundRFS