Rolnictwo konserwujące v1.0.1.4
Rolnictwo konserwujące v1.0.1.4
Ten mod sprawia, że praktyki rolnictwa regeneracyjnego są bardziej korzystne.
Dodaje następujące funkcje:
– Jako rośliny okrywowe można teraz stosować rośliny trawiaste, zbożowe i okopowe.
– Jeżeli rośliny okrywowe podrosną już wystarczająco, można je zakończyć za pomocą wałów, mulczerów, kultywatorów i siewników bezpośrednich.
– Zakończenie upraw okrywowych nawoży pole (wspierane jest także rolnictwo precyzyjne) i zapobiegnie odchwaszczaniu aż do następnych żniw.
– Wałowanie lub mulczowanie roślin okrywowych również zapewnia premię do mulczowania.
– Podczas kończenia upraw okrywowych można dodać cienką warstwę trawy, aby zasymulować obecność biomaterii (tylko efekt wizualny, domyślnie włączony).
– Rozdrabnianie słomy podczas żniw nawozi pole, dlatego jest to bardziej sensowna alternatywa dla prasowania.
– Siewnicy bezpośredni mają opcję umożliwienia tworzenia pola.
– Wiele zmodyfikowanych upraw jest obsługiwanych automatycznie.
– Większość efektów można włączyć lub wyłączyć w ustawieniach (tylko administratorzy mogą to zrobić w trybie dla wielu graczy).
– Różne strategie nawożenia dla zwierzyny podstawowej i różne ilości nawozu dla rolnictwa precyzyjnego.
Mod jest powiązany z prawdziwym rolnictwem w następujący sposób.
Mod opiera się na drzewach zasad Conservation Agriculture (CA):
1. Minimalne mechaniczne naruszenie gleby (tzn. brak uprawy roli)
2. Trwała pokrywa organiczna gleby (z resztkami pożniwnymi i/lub roślinami okrywowymi)
3. Dywersyfikacja gatunkowa (poprzez odpowiedni płodozmian)
(Źródło: Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa)
Teoria jest taka, że każdy system przestrzegający tych trzech zasad jest zrównoważony w perspektywie długoterminowej, ponieważ z biegiem czasu tworzy glebę.
Podejście to może rozwiązać problemy związane z erozją gleby i odpływem składników odżywczych, co z kolei prowadzi do zmniejszenia zapotrzebowania na dodatkowe nawozy.
Rolnictwo regeneracyjne to jednak złożony temat i istnieje wiele odmian i czynników, które należy wziąć pod uwagę, dlatego nie można go łatwo przełożyć na grę symulacyjną.
Dlatego mod ten wykorzystuje poziomy azotu i premię do mulczowania, aby zapewnić graczowi przynajmniej jakąś nagrodę za przestrzeganie tych zasad.
Stara się także oferować wiele opcji konfiguracji, aby każdy mógł dostosować ją do tego, co uważa za najbardziej realistyczne.
Mod wykorzystuje środki mające na celu zmniejszenie prawdopodobieństwa konfliktów modów, ale nigdy nie można ich całkowicie wykluczyć.
Specjalne podziękowania dla Matthiasa, FS Gentlemana i Cookie Cat za pomoc i pomysły, dzięki którym ten mod stał się możliwy.
Dziennik zmian: v1.0.1.4:
– Dodano premię do nawożenia podczas siekania słomy podczas żniw (tylko do 50% w grze podstawowej, konfigurowalne dla PF)
– Dodano premię do nawożenia podczas uprawy roślin okrywowych (tylko do 50% w grze podstawowej, konfigurowalnej dla PF)
– Dodano strategię „Dodatkowy poziom nawozu” do gry podstawowej
– Dodano kilka konfigurowalnych ilości azotu dla rolnictwa precyzyjnego
– Zastąpiono istniejącą strategię nawożenia dla PF przez „Stałą ilość azotu”
– Dodano tłumaczenie na język polski (dostarczone przez Ziutę)
– Naprawiono błąd, w wyniku którego przy określonych kombinacjach modów sadzona była tylko pszenica
– Naprawiono problem z bardzo wysokim zużyciem nasion przy włączonym tworzeniu pól
wersja 1.0.0.8:
– Naprawiono problem, w wyniku którego użycie nasion było bardzo wysokie w przypadku niektórych kombinacji map/modów
wersja 1.0.0.7:
– Naprawiono konflikt modów z LFHA ForageOptima Standard i wyłączono tłumienie chwastów, jeśli jest włączone, ponieważ ten mod powoduje ogólnie błędy lua w przypadku chwastów
wersja 1.0.0.6:
– Tłumienie chwastów powinno teraz działać prawidłowo. Wcześniej wygląd był prawidłowy, ale mapa chwastów nie
wersja 1.0.0.5:
– Naprawiono problem polegający na tym, że tworzenie pola siewnika działało w odwrotną stronę
wersja 1.0.0.4:
– Naprawiono błąd występujący, gdy w folderze mod nie było rolnictwa precyzyjnego
– Zmieniono nazwę „set/getLimitToField” na „set/getLimitSeederToField”, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo konfliktów modów
wersja 1.0.0.3:
– Naprawiono błąd, w wyniku którego tworzenie pól nie działało na łąkach
wersja 1.0.0.2:
– Naprawiono problemy ze zgodnością z modem „Kreator pola kultywatora”.
Farmsim Tim (timmeey86)