Realistyczna pogoda V1.2.0.0








Realistyczna pogoda V1.2.0.0
Modernizacja systemu pogodowego, skupiająca się głównie na śniegu.
Cechy:
– Dodaje 3 nowe zjawiska pogodowe o charakterze „katastrofy”: zamiecie śnieżne, susze i wyjątkowo gęstą mgłę
– Nowy system nawilżania trawy, który z czasem suszy przetrząsaną trawę i zamienia ją w siano
– Rozszerzono wyświetlanie informacji w prawym górnym rogu, dodając informacje o temperaturze, nadchodzących katastrofach i przewidywanej ilości śniegu
– Dodaje mechanikę wilgoci do pól; każdy rodzaj uprawy ma idealny zakres wilgotności, a przebywanie w tym zakresie zwiększa plony
– Wilgotność zmienia się nieustannie w zależności od światła słonecznego, temperatury i opadów deszczu
– Uprawy o wyjątkowo niskiej wilgotności zwiędną
– Grad będzie teraz powodował uszkodzenia i zużycie pojazdów pozostawionych na zewnątrz
– Fizyka kół uległa znacznej zmianie
– Maksymalna ilość śniegu została podwojona
– Zwierzęta gospodarskie pozostawiają „ślady” w głębokim śniegu (tylko w systemach najwyższej klasy)
Pożary upraw:
– W pewnych warunkach mogą wystąpić dynamiczne pożary upraw
– Z czasem pożary będą się rozprzestrzeniać i przemieszczać, a nowe pożary będą się pojawiać z własną tożsamością
– Pożary można ugasić uprawiając pole, ale ostatecznie same zgasną, gdy plon zostanie całkowicie zniszczony lub gdy zacznie padać deszcz.
– Pożary będą aktywnie unikać i wydostawać się z terenów uprawnych lub jałowych
Burze śnieżne:
– Burze śnieżne to rzadkie zjawiska, które powodują znaczne opady śniegu w krótkim czasie, powodując opady śniegu o wysokości do 1 metra
– Temperatura podczas zamieci może spaść nawet do -15 stopni Celsjusza
– Śnieg prawdopodobnie utrzyma się znacznie dłużej
Susze:
– Susze powodują ekstremalne upały, które prowadzą do szybkiej utraty wilgoci na polach
Mgła:
– Mogą występować wyjątkowo gęste mgły, a widoczność będzie bardzo słaba nawet do 14 godzin
Fizyka kół:
– Tarcie dla wszystkich typów kół zostało zmienione, aby było bardziej realistyczne
– Tarcie będzie teraz zmniejszać się bardziej realistycznie w zależności od stanu drogi i pojazdu, w tym masy pojazdu, ilości śniegu i jego wilgotności
– Czas hamowania zależy teraz od tarcia i liczby kół; mniejsze tarcie oznacza dłuższy czas hamowania, natomiast większa liczba kół oznacza krótszy czas hamowania.
– Koła będą stopniowo niszczyć śnieg w sposób bardziej realistyczny, w zależności od ciężaru, jaki niesie koło, ilości śniegu i jego wilgotności
– Cięższe pojazdy zapadną się w śniegu znacznie bardziej niż lżejsze; zatopione pojazdy mogą całkowicie utknąć
– Jazda samochodami i ciężkim sprzętem w czasie obfitych opadów śniegu będzie praktycznie niemożliwa, dlatego konieczne będzie użycie specjalnych pojazdów, np. pojazdów gąsienicowych
System wilgotności trawy:
– Po przetrząsaniu skoszonej trawy, z czasem, w zależności od jej wilgotności, wyschnie ona na siano
– Przetrząsana trawa ma swoją własną, indywidualną zawartość wilgoci, zależną od wilgotności pola w momencie koszenia.
– Przetrząsana trawa będzie zyskiwać/tracić wilgoć w innym tempie niż trawa na polu
– Nowe pole informacyjne wyświetlane podczas stania na przetrząsanej trawie, pokazujące jej wilgotność, wymaganą wilgotność i czy należy ją przetrząsnąć (aktualnie wyłączone w trybie MP)
– Należy pamiętać, że ta funkcja w obecnym stanie może powodować opóźnienia w systemach o niższej wydajności lub na bardzo dużych polach
Wersja 1.2.0.0
– Dodano dynamiczne pożary upraw (czytaj powyżej)
– Dodano dynamiczne zalewanie pola
– Dodano obsługę nawadniania zbiorników na gnojowicę (3x większa wydajność niż w przypadku opryskiwaczy)
– Dodano kontrakty nawadniające
– Dodano menu ustawień do strony ustawień ogólnych
– Dodano ekran wilgotności do menu, w którym można przeglądać wartości dotyczące wilgotności dla posiadanych pól/wszystkich pól oraz opcję przełączania nawadniania dla pól
– Dodano domyślny zakres wilgotności zbiorów dla nowych zmodyfikowanych typów upraw
– Przeprojektowano więdnięcie upraw przy niskiej wilgotności, aby wizualnie więdnąć uprawy zamiast tworzyć puste przestrzenie
– Przerobiono wydajność zbioru wilgoci
– Przeprojektowano nawadnianie opryskiwaczem, aby było dokładniejsze
– Przeprojektowano system generowania mapy wilgotności, aby zapewnić większą różnorodność
– Znaczne usprawnienia wydajności
– Zmniejszono efekt rozpylania wilgoci
– Mniejsze ryzyko wystąpienia zamieci i susz
– Ulepszono sposób interpretacji opadów deszczu przez system wilgotności
– Naprawiono problem powodujący trwałe zawieszanie się gry
– Naprawiono brak synchronizacji rozpylania w MP
– Naprawiono problem pustych bel pozostających po gniciu
– Możliwa poprawka wycieków pamięci
– Różne poprawki błędów
– Zapobiegnięto pojawianiu się mgły przez 2 dni z rzędu
– Dodano tłumaczenie na język ukraiński
– Dodano tłumaczenie na język brazylijski i portugalski
– Dodano tłumaczenie rosyjskie
– Dodano tłumaczenie na język hiszpański
– Dodano tłumaczenie na język czeski
– Dodano następujące opcje do menu ustawień:
– Możliwość odbudowy mapy wilgoci z niestandardowymi wymiarami komórek
– Włącz/wyłącz więdnięcie
– Modyfikator szansy na więdnięcie
– Modyfikator przyrostu wilgoci
– Modyfikator utraty wilgoci
– Modyfikator przyrostu wilgoci trawy
– Modyfikator utraty wilgoci z trawy
– Modyfikator wskaźnika wydajności
– Zachowanie warstwy wilgoci
– Zachowanie ekranu wilgoci
– Włącz/wyłącz zamiecie śnieżne
– Włącz/wyłącz susze
– Włącz/wyłącz pożary upraw
– Włącz/wyłącz kałuże
– Zmień współczynnik wydajności zbioru wilgoci
Arrow
