Realistyczna pogoda v1.1.0.2







Realistyczna pogoda v1.1.0.2
Modernizacja systemu pogodowego, skupiająca się głównie na śniegu.
Cechy:
– Dodaje 3 nowe zjawiska pogodowe o charakterze „katastrofy”: zamiecie śnieżne, susze i wyjątkowo gęstą mgłę
– Nowy system nawilżania trawy, który z czasem suszy przetrząsaną trawę i zamienia ją w siano
– Rozszerzono wyświetlanie informacji w prawym górnym rogu, dodając informacje o temperaturze, nadchodzących katastrofach i przewidywanej ilości śniegu
– Dodaje mechanikę wilgoci do pól; każdy rodzaj uprawy ma idealny zakres wilgotności, a przebywanie w tym zakresie zwiększa plony
– Wilgotność zmienia się nieustannie w zależności od światła słonecznego, temperatury i opadów deszczu
– Rośliny o wyjątkowo niskiej wilgotności zwiędną
– Grad będzie teraz powodował uszkodzenia i zużycie pojazdów pozostawionych na zewnątrz
– Fizyka kół uległa znacznej zmianie
– Maksymalna ilość śniegu została podwojona
– Zwierzęta gospodarskie pozostawiają „ślady” w głębokim śniegu (tylko w systemach najwyższej klasy)
Burze śnieżne:
– Burze śnieżne to rzadkie zjawiska, które powodują znaczne opady śniegu w krótkim czasie, powodując opady śniegu o wysokości do 1 metra
– Temperatura podczas zamieci może spaść nawet do -15 stopni Celsjusza
– Śnieg prawdopodobnie utrzyma się znacznie dłużej
Susze:
– Susze powodują ekstremalne upały, które prowadzą do szybkiej utraty wilgoci na polach
Mgła:
– Mogą występować wyjątkowo gęste mgły, a widoczność będzie bardzo słaba nawet do 14 godzin
Fizyka kół:
– Tarcie dla wszystkich typów kół zostało zmienione, aby było bardziej realistyczne
– Tarcie będzie teraz zmniejszać się bardziej realistycznie w zależności od stanu drogi i pojazdu, w tym masy pojazdu, ilości śniegu i jego wilgotności
– Czas hamowania zależy teraz od tarcia i liczby kół; mniejsze tarcie oznacza dłuższy czas hamowania, natomiast większa liczba kół oznacza krótszy czas hamowania.
– Koła będą stopniowo niszczyć śnieg w sposób bardziej realistyczny, w zależności od ciężaru, jaki niesie koło, ilości śniegu i jego wilgotności
– Cięższe pojazdy zapadną się w śniegu znacznie bardziej niż lżejsze; zatopione pojazdy mogą całkowicie utknąć
– Jazda samochodami i ciężkim sprzętem w czasie obfitych opadów śniegu będzie praktycznie niemożliwa, dlatego konieczne będzie użycie specjalnych pojazdów, np. pojazdów gąsienicowych
System wilgotności trawy:
– Po przetrząsaniu skoszonej trawy, z czasem, w zależności od jej wilgotności, wyschnie ona na siano
– Przetrząsana trawa ma swoją własną, indywidualną zawartość wilgoci, zależną od wilgotności pola w momencie koszenia.
– Przetrząsana trawa będzie zyskiwać/tracić wilgoć w innym tempie niż trawa na polu
– Nowe pole informacyjne wyświetlane podczas stania na przetrząsanej trawie, pokazujące jej wilgotność, wymaganą wilgotność i czy należy ją przetrząsnąć (aktualnie wyłączone w trybie MP)
– Należy pamiętać, że ta funkcja w obecnym stanie może powodować opóźnienia w systemach o niższej wydajności lub na bardzo dużych polach
Dziennik zmian 1.1.0.2
– Naprawiono problem powodujący zawieszanie się gry przez niektóre mody
– Naprawiono rozpylacze, które nie zwiększały wilgotności każdej docelowej komórki
– Naprawiono opryskiwacze, które nie miały widocznego efektu rozpylania wody
– Naprawiono problem z wpływem deszczu na owinięte bele
– Możliwe rozwiązanie problemu z chwilowym zawieszaniem się gry podczas zapisywania
– Zmniejszono głośność niektórych dźwięków otoczenia
– Obniżono koszt pasywnego nawadniania
– Opryskiwacze są teraz ograniczone do pól
– Zmniejszone zużycie wody przez opryskiwacze
– Zwiększony zysk wilgoci poprzez pasywne nawadnianie i zraszanie
– Zmniejszona pasywna utrata wilgoci
– Kontrakty na zbiory powinny teraz uwzględniać więdnięcie i różne wartości wilgotności na całym polu
Wersja 1.1.0.1
– Naprawiono wyłączanie przeciążania
– Naprawiono znikający przycisk kontekstowy nawadniania po wyjściu z pojazdu
– Naprawiono uruchamianie nawadniania po naciśnięciu odpowiedniego klawisza w pojeździe
– Zmieniono koszty i ilości nawadniania
Wersja 1.1.0.0:
– Dodano nowy system komórek pokrywający całą mapę, każda komórka ma swoją własną, unikalną wilgotność i zdolność zatrzymywania wilgoci w zależności od otaczających ją komórek (komórki mają wymiary od 4×4 do 15×15 w zależności od specyfikacji komputera)
– Ponowne włączenie i poprawa więdnięcia upraw przy niskiej wilgotności
– Rośliny mogą teraz więdnąć na małych obszarach, w zależności od wilgotności ich komórek
– Uprawy mają teraz zmienny procent więdnięcia co 4 godziny
– Dodano 2 nowe systemy nawadniania: nawadnianie pól za pomocą menu kontekstowego (płatne codziennie) oraz nawadnianie za pomocą opryskiwaczy
– Opryskiwacze można teraz napełniać wodą, co zapewni czterokrotnie większą wilgotność podczas nawadniania
– Dodano automatyczne suszenie trawy -> siana w zależności od wilgotności, więcej szczegółów powyżej
– Bele pozostawione na zewnątrz podczas deszczu będą teraz powoli tracić zawartość w zależności od ilości opadów
– Dodano 12 nowych dźwięków otoczenia, w tym nowe dźwięki zamieci, różnej ilości deszczu, gradu, ptaków i świerszczy
– Zmniejszone zapotrzebowanie na wilgoć w przypadku trzciny cukrowej i buraków cukrowych
– Naprawiono brak synchronizacji wilgoci w MP
– Naprawiono pewne zjawiska pogodowe, które nie były synchronizowane w trybie MP
– Naprawiono błąd „próba indeksowania wartości nil za pomocą „temperatury””
Arrow