Dodatek CVT v1.0.0.0
Dodatek CVT v1.0.0.0
Ten skrypt dodaje do wszystkich pojazdów z bezstopniową skrzynią biegów prawdziwą przekładnię CVT lub przekładnię hydrostatyczną.
Można to skonfigurować w sklepie. Można także wybierać pomiędzy klasyką
lub nowoczesny wariant.
Realnie rzecz biorąc, zawsze jest on dobierany tak, aby pasował do pojazdu.
Ważny:
Najpierw należy przypisać powiązania klawiszy dla dodatku CVT.
Wszystkie ustawienia w LS powinny być ustawione na ręczne.
Ręczna zmiana biegów i sprzęgło.
Żadne automatyczne systemy sterowania nie mogą być aktywne.
Jeśli chcesz jeździć realistycznie, i tak to zrobisz.
Dodatek CVT powinien być aktywnie używany, a nie tylko mod „działa w tle” (dostosuj do odpowiedniej aplikacji)
Opcje ustawień:
Ogólne CVT:
– Można ustawić 4 rampy przyspieszania.
– Można również ustawić rampy hamowania.
– Można włączyć tryb pedału TMS.
– Można aktywować lub wybrać automatyczną blokadę mechanizmu różnicowego. To wymaga moda
Wymagany jest FS22_VehicleControlAddon lub FS22_EnhancedVehicle.
– Efektywna praca z maszyną przy maksymalnej mocy.
– Aby móc uruchomić silnik, należy wcisnąć sprzęgło za pomocą przycisku lub przypisać do tego pedał sprzęgła.
Może to być również to samo sprzęgło, które jest stosowane w ręcznych skrzyniach biegów.
Klasyczna przekładnia CVT:
– Można tu przesunąć 2 zakresy jazdy.
Nowoczesna przekładnia bezstopniowa:
– Zakresy jazdy zmieniają się automatycznie.
– Hamulec postojowy włącza się w momencie odsunięcia się od siedzenia kierowcy.
Wymagany FS22_VehicleControlAddon lub FS22_EnhancedVehicle.
– Koncepcja niskiej prędkości umożliwia jeszcze bardziej wydajną pracę.
– Wygodna obsługa dzięki mniejszej liczbie wymaganych parametrów nastawczych.
Hydrostat i napęd HST:
– Wybór 2 podstawowych wariantów odbywa się poprzez zmianę zakresów napędu.
– W tej konfiguracji pojedyncze rampy przyspieszenia są deklarowane jako poziomy prędkości.
– Obydwa typy napędu hydraulicznego można wprawić w ruch za pomocą procentowego pedału przyspieszenia.
W przypadku hydrostatu (starszy lub prostszy wariant) należy przyzwyczaić się do ręcznego gazu
A. osiągnąć prędkość końcową,
B. zwiększyć wydajność pompy hydraulicznej np. w celu zwiększenia prędkości i siły udźwigu ładowacza czołowego na podwórzu lub ładowarki kołowej
aby osiągnąć większą prędkość i siłę podnoszenia.
– W nowszej wersji jest to w dużej mierze regulowane automatycznie, ale ręczny gaz nadal pozwala na bardziej zwinną pracę z ładowaczem czołowym.
– Jeżeli FS22_VehicleControlAddon jest aktywny, w celu uruchomienia silnika należy zaciągnąć hamulec postojowy.
Ciepło, przegrzanie i zużycie:
-Silniki muszą najpierw rozgrzać się wystarczająco, aby uniknąć zwiększonego zużycia pod obciążeniem.
-Niewłaściwe użytkowanie i niewłaściwa regulacja podczas jazdy, zwłaszcza pod obciążeniem,
może spowodować szybsze zużycie skrzyni biegów.
-Jeśli ciśnienie jest zbyt wysokie, skrzynia biegów może się przegrzać, a tym samym spowodować zużycie.
-Temperatury silnika są synchronizowane tylko z FS22_DashboardLive w trybie wieloosobowym!
DBL musi być aktywny co najmniej z .
Wpływ na funkcje i funkcje, które tworzą wpływ:
Efekt hamowania silnikiem:
– Jest obliczany dynamicznie na podstawie różnych czynników. Istotną rolę odgrywają między innymi masa, prędkość, wiatr, nachylenie lub spadek, moc silnika (niestety nie pojemność skokowa), zakres prędkości obrotowej silnika i prędkość itp..
Również w zależności od wybranej rampy przyspieszania.
Uruchamianie silnika:
W przypadku pojazdów bezstopniowych należy wcisnąć sprzęgło, które należy przypisać osobno – czyli to samo wejście, które jest jednocześnie sprzęgłem normalnym. W konfiguracji hydrostatycznej, jeśli VCA jest aktywny, w celu uruchomienia silnika należy zaciągnąć hamulec ręczny.
Ponadto nie wolno odciągać ręcznej przepustnicy, należy ją ustawić na 0.
Zasięgi jazdy:
Znajdują się tu 2 Driving Range, II. przeznaczony jest do jazdy drogowej, transportu i lekkich prac.
Etap I przeznaczony jest raczej do ciężkich prac polowych i transportu ciężkiego.
Tutaj również maksymalna prędkość jest zmniejszona, a moment obrotowy zapewnia większy ciąg, szczególnie podczas ruszania.
Do każdego poziomu należy przypisać przypisanie przycisku.
Zakresy jazdy należy zmieniać podczas postoju maszyny, ponieważ może to również spowodować uszkodzenie. *Mała wskazówka: jeśli używasz przycisków zmiany grupy w górę/w dół, możesz użyć tych samych przycisków do zmiany prędkości.
Cechą szczególną „nowoczesnej” konfiguracji jest regulacja zasięgu jazdy.
Rampy przyspieszania:
Co więcej, dostępna jest teraz rampa przyspieszania w 4 stopniach, którą można przełączać jednym przyciskiem.
Ma to wpływ na zachowanie podczas przyspieszania i zmniejszania prędkości jazdy.
Gładkie i z wyczuciem lub z pełną mocą i szorstkie. Ciężkie narzędzia lub przyczepy mogą powodować wysokie ciśnienie w przekładni planetarnej i ją uszkodzić!
W takim przypadku rampa przyspieszania powinna być ustawiona na wartość 3 lub mniejszą.
Poziom 4 jest bardziej odpowiedni dla pustych przebiegów.
Do lekkich prac polowych można bez problemu ciągnąć na 1. stopniu prędkości na rampie rozpędzania 4 – np. bronę talerzową, kultywator płaski.
Dalsze szczegółowe objaśnienia szczegółów można znaleźć w menu pomocy Escape.
Prawie wszystkie wartości i ustawienia mogą być używane z FS22_DashboardLive.
Autor:SbSh