GIANTS Engine 9 z DirectX 12 w FS22
GIANTS Engine 9 z DirectX 12 w FS22
W Farming Simulator 22 możesz cieszyć się lepszą wydajnością i grafiką dzięki najnowszej wersji naszego własnego silnika gry. GIANTS Engine 9 obsługuje DirectX 12, mapowanie okluzji paralaksy i wiele więcej. Główny inżynier oprogramowania Thomas Brunner wyjaśnia, na jakie ulepszenia możesz się spodziewać. Obejrzyj jego prezentację poniżej!
Dlaczego używamy własnego silnika?
Mówiąc najprościej, potrzebujemy naszego silnika gry, aby robił dokładnie to, czego potrzebujemy, abyś mógł uprawiać na wirtualnych polach. Podczas gdy inne silniki gier mają zastosowanie do wielu gier z danego gatunku, takich jak strzelanki lub gry wyścigowe, i mogą oferować pewne rzeczy lub funkcje, nasz obecnie nie obejmuje, nasz własny silnik GIANTS Engine ma wiele innych wymagań, żadnych innych Silnik gry może zaoferować po wyjęciu z pudełka.
Silnika po prostu nie da się zamienić bez większych zmian. Użycie innego silnika w Farming Simulator wymagałoby ogromnej ilości modyfikacji. I w końcu mielibyśmy w zasadzie to, z czego już korzystamy – nasz własny, dostosowany silnik. Ponadto, tylko z własnym rozwiązaniem możemy zaoferować np. zakres modalności. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, Thomas wyjaśnia to bardziej szczegółowo w swojej prezentacji powyżej.
Jakich cech wydajności możesz się spodziewać?
DirectX 12
W wersji PC Farming Simulator 22 możesz korzystać z dobrodziejstw DirectX 12. W poprzednich wersjach Farming Simulator korzystaliśmy z DirectX 11 / OpenGL. W porównaniu z DX11, najnowsza wersja DX12 daje programistom większą kontrolę nad tym, jak ich gra współdziała z procesorem i kartą graficzną.
Oznacza to, że GIANTS Engine 9 może bezpośrednio zarządzać zasobami i stanami, dzięki czemu możemy je kontrolować i zarządzać nimi bardziej efektywnie. W rezultacie mamy mniej narzutu sterowników i więcej wolnych zasobów procesora do innych zadań.
Strumieniowanie tekstur
Ponadto dodaliśmy strumieniowanie tekstur do silnika GIANTS. Dzięki temu dynamicznie ładujemy wersje tekstur w wyższej lub niższej rozdzielczości w oparciu o to, co faktycznie widać na ekranie. Dzięki temu możemy umieścić w świecie jeszcze więcej obiektów i zmniejszyć liczbę używanych miejsc na pojazd, ponieważ nie musimy już upewniać się, że możemy wczytać pełne tekstury wszystkich pojazdów. Ponadto skraca się czas ładowania, ponieważ na początku trzeba załadować mniej danych tekstur.
Usuwanie okluzji
Kolejną ważną techniką optymalizacji jest usuwanie okluzji. Pozwala nam tworzyć jeszcze bardziej szczegółowe światy. Occlusion Culling zasadniczo uniemożliwia silnikowi wykonanie jakiegokolwiek kosztownego renderowania dla całkowicie ukrytych obiektów. Na przykład skrzynki ukryte za stodołą nie są renderowane, dopóki ich nie zobaczysz – zwiększając wydajność poprzez oszczędzanie zasobów.
Jakich nowych funkcji graficznych możesz się spodziewać?
Czasowy antyaliasing (TAA)
Farming Simulator 22 zawiera funkcję Temporal Anti-Aliasing. Jest to podejście do redukcji niepożądanych artefaktów renderowania, takich jak postrzępione krawędzie lub migoczące odbicia światła, przy użyciu informacji z poprzednich klatek. Silnik GIANTS 9 domyślnie używa wysokiej jakości algorytmu temporal anti-aliasing (TAA), ale można go również wyłączyć ze względu na wydajność lub jeśli nie podobają Ci się wyniki.
W poprzednich grach domyślnie włączyliśmy MSAA jako rozwiązanie antyaliasingowe. W porównaniu z MSAA, TAA jest szybsze i zwykle prowadzi do lepszych wyników. Na przykład MSAA tylko poprawia jakość krawędzi geometrycznych, ale TAA redukuje również inne artefakty, takie jak migotanie odbłysków.
Mapowanie okluzji paralaksy
Okluzja paralaksy sprawi, że teren i inne powierzchnie w grze będą wyglądać bardziej szczegółowo i dynamicznie, jeśli ta funkcja jest włączona w ustawieniach. Rezultat wygląda bardzo realistycznie i dodaje głębi powierzchniom w grze. Jak ślady opon na twoim polu, na przykład wykopy w ziemi. Omówiliśmy to w innym artykule. Dowiedz się więcej o mapowaniu okluzji paralaksy!
Ulepszone cienie
Wprowadziliśmy kilka ulepszeń renderowania cieni w GIANTS Engine 9. Jedną z najważniejszych zmian jest to, że jesteśmy teraz w stanie renderować cienie znacznie dalej. Pomaga to zwiększyć jakość wizualną w oddali, a twoje pola uprawne będą wyglądać bardziej naturalnie i realistycznie.
Bądź na bieżąco – zamów w przedsprzedaży, aby otrzymać bonus!
Pokażemy Ci więcej o Farming Simulator 22 i jego licznych ulepszeniach. Farming Simulator 22 ukaże się 22 listopada na PC, Mac, PS5, Xbox Series X/S, PS4, Xbox One i Google Stadia. Zamów już teraz w przedsprzedaży, aby otrzymać pakiet CLAAS XERION SADDLE TRAC za darmo!
Autor:Nie mamy żadnych informacji o autorze tego moda. Jeśli jesteś autorem, skontaktuj się z nami lub zostaw komentarz poniżej, a my dodamy Twoje kredyty.