Ulepszony system zwierząt v2.0.0.0
Ulepszony system zwierząt v2.0.0.0
Dziennik zmian 2.0.0.0:
1.) Nowa funkcja: Wiele nowych wizualizacji zwierząt (podziękowania dla Farmera Andy'ego za zatwierdzenie).
2.) Nowa funkcja (punkt 5.): Potomstwo zwierząt może być płci męskiej lub żeńskiej.
3.) Poprawka: Kiedy zabierasz młode zwierzęta z hodowli z przyczepą, menu nie aktualizowało się.
4.) Poprawka: W menu można było wybrać więcej zwierząt niż hodowla.
5.) Bugfix: Poprawiona synchronizacja.
6.) Poprawka: Naprawiono błąd, który mógł powodować znikanie zwierząt po wejściu do stajni.
Ten skrypt dostosowuje cztery punkty:
1. zwierzęta nie otrzymują już tylko jednego zwierzęcia jako potomstwa, ale specjalnie wiele dla odpowiednich gatunków zwierząt (z rozproszeniem).
2. stajnie mogą być przepełnione przez potomstwo, ale ma to wpływ na zdrowie zwierząt. Alternatywnie zwierzęta, które nie mieszczą się już w oborze, można sprzedać bezpośrednio. Można to ustawić w menu zwierząt.
3. zbyt stare zwierzęta będą usuwane losowo
4. zwierzęta z 0% zdrowia zostaną usunięte
5. potomstwo zwierząt może być płci męskiej lub żeńskiej
Bardziej szczegółowe wyjaśnienie:
Do 1.)
Domyślnie następujące wartości są ustawione dla elementów potomnych.
Krowy:
0 zwierząt -> prawdopodobieństwo z 1%
1 zwierzę -> prawdopodobieństwo z 98
2 zwierzęta -> prawdopodobieństwo z 1%
Wieprzowy:
8 zwierząt -> prawdopodobieństwo z 20%
9 zwierząt -> prawdopodobieństwo z 20%
10 zwierząt -> prawdopodobieństwo z 20%
11 zwierząt -> prawdopodobieństwo z 20%
12 zwierząt -> prawdopodobieństwo z 20%
Owce:
0 zwierząt -> prawdopodobieństwo z 1%
1 zwierzę -> prawdopodobieństwo z 59
2 zwierzęta -> prawdopodobieństwo z 30%
3 zwierzęta -> prawdopodobieństwo z 10%
Konie:
0 zwierząt -> prawdopodobieństwo z 1%
1 zwierzę -> prawdopodobieństwo z 98%
2 zwierzęta -> prawdopodobieństwo z 1%
Kurczaki:
9 zwierząt -> prawdopodobieństwo z 20%
10 zwierząt -> prawdopodobieństwo z 20%
11 zwierząt -> prawdopodobieństwo z 20%
12 zwierząt -> prawdopodobieństwo z 20%
13 zwierząt -> prawdopodobieństwo z 20%
Do 2.)
Istnieją dwa tryby, które można ustawić w stabilnym menu.
Tryb 1.)
Jeśli stajnia jest pełna i rodzą się nowe zwierzęta, są one sprzedawane bezpośrednio. Tutaj przyjmuje się normalną cenę zwierzęcia z gry/mapy pomniejszoną o 25% kosztów transportu. Należy zauważyć, że kurczaki są warte 0 €, jeśli dopiero co się urodziły.
Tryb 2.)
Zezwalaj na przeludnienie w stodole. Jest to domyślnie możliwe do 100%. Oznacza to, że stajnia ze 100 miejscami może pomieścić 200 zwierząt. Jest to jednak możliwe tylko poprzez narodziny, a nie poprzez zakup nowych zwierząt! Ten tryb ma na celu umożliwienie dystrybucji nowych zwierząt nawet w innych stajniach. Jeśli stajnia jest przepełniona, ma to wpływ na zdrowie zwierząt. Zdrowie zmniejsza się w zależności od przeludnienia co godzinę. Jest to od 0 do 5%. Oznacza to, że jeśli występuje minimalne przeludnienie, tylko stan zdrowia ulega stagnacji. W najgorszym przypadku spada o 5% na godzinę. Jeśli brakuje również pożywienia, zdrowie może spaść jeszcze bardziej.
Do 3.)
Stare zwierzęta zostaną usunięte z prawdopodobieństwem 5%. Oblicza się to raz w miesiącu, kiedy zwierzę osiąga maksymalny wiek. Wartości domyślne są ustawione w następujący sposób.
Krowy 300 miesięcy lub 25 lat
Świnie 180 miesięcy lub 15 lat
Owce 144 miesiące lub 12 lat
Konie 360 miesięcy lub 30 lat
Kurczaki 180 miesięcy lub 15 lat
Do 4.)
Zwierzęta z 0% zdrowia można usunąć, jeśli to ustawienie jest włączone w menu.
Do 5.)
Zwierzęta mogą teraz mieć męskie lub żeńskie potomstwo. Prawdopodobieństwo, która to będzie płeć, wynosi 50:50.
Mała wskazówka:
Krowa szwajcarska zostanie usunięta.
Kury produkują teraz obornik, jeśli sam kurnik ma obornik.
Kozy dają mleko, a nie wełnę. W tym celu jednak stodoła musi mieć zatkaną wełnę. (Dołączona instrukcja: GoatMilkInstruction.txt)
Kredyty: Farmer_Andy Wielkie dzięki za wizualizacje zwierząt!
Dziennik zmian 1.1.0.0:
1.) Nowa funkcja (punkt 4.), w której zwierzęta mogą być usuwane przy 0% zdrowia.
2.) Poprawka: Jeśli nie wprowadzono wartości dla przepełnienia w hodowli, wystąpiły błędy podczas zapisywania.
3.) Poprawka: Obecny stan przeludnienia powinien być teraz synchronizowany również w trybie dla wielu graczy.
Chissel