1940 Odbiór Forda V1.0.0.0
1940 Odbiór Forda V1.0.0.0
Ford Motor Company wprowadził swoją linię De Luxe Ford w 1938 roku jako ekskluzywną alternatywę, aby wypełnić lukę między swoim podstawowym modelem (zwykle zwanym Standard) [3] a luksusową ofertą Lincoln. Nazwa „Deluxe” została po raz pierwszy użyta w 1930 roku, aby określić ekskluzywne wykończenie, zaczynając od Modelu 40-B i Modelu 45-B, a później linia De Luxe Ford została wyróżniona jako oddzielna „marka w marce” z oddzielną stylizacją i ceny do 1940 roku. [4] W 1939 roku Ford miał pięć linii samochodów: Ford, De Luxe Ford, Mercury, Lincoln-Zephyr i Lincoln. Po wojnie uproszczono to do Forda, Mercury i Lincolna. Linia Forda z 1941 r. obejmowała wykończenia „De Luxe” i „Super De Luxe”, ale pojazdy te nie były sprzedawane jako osobna linia. Wraz z postępem sprzedaży Mercury Eight podejście De Luxe zostało anulowane.
To podejście marketingowe było odpowiedzią różnych marek General Motors (Cadillac, Buick, Oldsmobile, Pontiac i Chevrolet) oraz marek Chrysler (Chrysler, DeSoto, Dodge i Plymouth).
Fordy De Luxe z 1938 roku miały bardziej pochyloną maskę i ozdobną osłonę chłodnicy w kształcie serca. Ten wygląd został przeniesiony do standardowej linii na rok 1939, gdy Fordy De Luxe zyskały ostre kraty w kształcie litery V z pionowymi paskami. Linia standardowa po raz kolejny odziedziczyła wygląd De Luxe na rok 1940, tym razem z pionowymi paskami w kolorze nadwozia. Ford De Luxe z 1940 roku był wyposażony w trzyczęściową osłonę chłodnicy z poziomymi poprzeczkami.
Autor:lowriderfreak, PattonM47